Bags Online Sweden AB Köp- och leveransvillkor

Tveka inte att höra av dig till oss om det är något du undrar över. Vi hjälper dig gärna! Du är alltid välkommen att skicka ett mail kundtjanst@bagsonline.se

Bags Online Sweden AB org.nr 559070-6783

Som en del av våra villkor finns vår Integritetspolicy - Du hittar vår Integritetspolicy här.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 2-3 dagar. Under högsäsong kan det ta lite längre tid.

Vi skickar beställningar med tre olika varianter. Enklare och billigare varor skickas som brev alternativt som varubrev med Postnord. Dessa levereras direkt hem till dig. Är det för stort för brevlådan kommer du få ett avi eller sms och kan hämta ut ditt paket på närmsta Posten/Postnord ombud. Vid högre värde och/eller storlek på godset skickar vi med Schenker/PostNord till ditt närmsta Schenker/PostNord ombud. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Valet av fraktbolag sker automatiskt beroende på produkt, vikt och värde.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret/ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning är alltid gratis. Bags Online har fri frakt på allt -alltid. Detta sker automatiskt i webbutiken. Allt framgår enkelt och tydligt i kassan.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Återbetalning hanteras av vår samarbetspartner Klarna. Tiden för återbetalning är beroende på betalningssätt, kontakta alltid Klarna för mer information.

Vid förlängd garanti från tillverkaren: Vi förbehåller oss rätten att reparera, tillhandahålla reservdelar som kunden kan byta eller ersätta alla produkter som utgör ett giltigt garantianspråk enligt vår egna bedömning. Om kundens specifika väska/produkt inte längre är tillgänglig, förbehåller vi oss rätten att ersätta produkten med en ny produkt med jämförbart värde och egenskaper. Denna garanti täcker inte normalt slitage på produkten och / eller dess komponenter, kosmetiskt slitage eller rengöring och täcker inte heller utbyte av förlorade tillbehör, förlorade eller stulna väskor och / eller väskans innehåll.

Vid retur, ånger och reklamation ta alltid kontakt med oss först. Så hjälper vi dig med information om hur du går tillväga. När varan har skickats tillbaka kommer vi kontrollera varan och om allt är som det ska kommer utbetalning ske via Klarna. 

Bags Online Sweden AB tar inte ansvar och kan inte krävas ersättningsskyldig för skador orsakade på annan utrustning genom användning av våra produkter. 

 

Betalningsalternativ

Vi erbjuder en betalningslösning via Klarna. Med Klarnas erfarenhet och storlek kan du vara trygg med att din betalning sker på absolut säkrast sätt. Du väljer smidigt hur du vill betala som med tex VISA, MasterCard eller Faktura. Du har även möjlighet till delbetalning när du väljer att betala med Faktura eller Klarna Konto.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. För kompletta villkor gällande Klarna Checkout, kontrollera direkt med Klarna.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr** samt dröjsmålsränta om 26.00 %**. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** För aktuella belopp kontrollera med Klarna.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån** eller 1/24** av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr**, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr** med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr**. Den gällande årsräntan är 19,90 %** vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %**. Kreditköpspriset är 11458 kr**. Antalet delbetalningar är 12 stycken** och varje delbelopp är 955 kr**. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

** För aktuella uppgifter och belopp med mera kontrollera alltid med Klarna.

 

Minimiorder

Vi har ingen gräns för minsta order. Alla beställningar är vi glada för. Stora som små.

 

Rabattkoder

Rabattkoder får och kan ej kombineras med andra kampanjer och redan nedsatta produkter. Rabatten avser ordinarie pris på produkten.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Vi kommer aldrig sända dina uppgifter vidare annat än till av oss använda samarbetspartner som tex för vårt egna Nyhetsbrev.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Nyhetsbrev

Alla våra kunder, efter lagd order, kommer att få valet att prenumera på vårt Nyhetsbrev. I Nyhetsbrevet kommer vi skicka ut erbjudande och annan viktig information. Önskar man inte erhålla nyhetsbrev kan man mycket enkelt avregistrera sig med en länk som är med i varje utskick.

 

Fria Returer

Kontakta oss och meddela vilken order det gäller. Inom kort får du en förbetald fraktsedel på mail. Använd fraktsedeln och skicka tillbaka din vara i samma emballage som vi skickade produkten i. När vi fått den i retur gör vi en återbetalning. Tänk på att varan ska vara oanvänd, väl emballerad och med alla etiketter och skyddsplast med mera kvar. Fria returer gäller i 14 dagar från datumet för inköp. Efter 14 dagar står kunden för returen.

 

Prisgaranti

Om du hittar samma vara som du köpt av oss till ett lägre pris hos någon annan e-handlare inom 7 dagar från datum för inköpet så ersätter vi dig med mellanskillnaden. Skulle du hitta samma produkt som du köpt av oss hos en annan e-handlare till ett lägre pris kontaktar du oss. Skicka länken till deras produkt (ej en bild eller liknande). Efter att vi kontrollerat så gör vi en återbetalning på mellanskillnaden.

Tänk på att det gäller produkter som säljs till ordinarie pris och inte utförsäljningar, kampanjer osv. Samt för e-handels butiker i Sverige (som är etablerade och levererar från Sverige). Gäller inom 7 dagar från datum för inköp samt enbert för Konsumenter/privatpersoner.

 

Produkter

Handla

Information